بدون نظر آموزش اینستاگرام, آموزش بازاریابی در اینستاگرام

IGTV  اینستاگرام یا همان Instagram TV برای ارسال ویدئوهای طولانی به مدت حداکثر یک‌ ساعت را در اختیار  ما قرار می دهد با آموزش دانلود IGTV و ساخت کانال در اینستا در خدمت شما هستیم با بات کانال همراه باشید

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV در واقع یک پلتفرم ویدئویی مجزا از پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام است. این پلتفرم که یک اپلیکیشن مجزا هم برای اندروید و iOS دارد همچنین از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز در دسترس بوده و به این ترتیب برای استفاده از آن مجبور به نصب یک اپلیکیشن مجزا نیستید.

برنامهIGTV  یاتلویزیون اینستاگرام  محدودیت‌های ویدئویی اینستاگرام را تاحدی برطرف کرده و به این ترتیب می‌توانید ویدئوهایی تا حداکثر مدت زمان یک‌ساعت را در آن به اشتراک بگذارید. به این ترتیب این محدودیت زمانی بسیار کمتر از محدودیت 15 ثانیه‌ای در استوری یا یک دقیقه‌ای در پست‌هاست.

ویژگی‌های ویدئوهای IGTV چیست؟

همان‌طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های اصلی مدت زمان یک‌ساعته ویدئوهاست. البته در ابتدای عرضه کاربران عادی به مدت 10 دقیقه محدود هستند و ویدئوهای یک‌ساعته محدود به صفحات تأیید شده و با فالور زیاد است. اما در آینده قرار است این محدودیت برای کاربران عادی هم از بین برود.

ویژگی اصلی دوم این پلتفرم عمودی بودن ویدئوهاست. برخلاف یوتیوب یا ویدئوهای درون پست‌ها که به شکل افقی هستند اینستاگرام ویدئوهای عمودی مشابه استوری را هدف گرفته است. شاید دلیل این تصمیم اینستاگرام رقابتی غیرمستقیم با یوتیوب باشد و از آن‌جا که اینستاگرام کاربران موبایلی را هدف گرفته و ما اکثراً گوشی‌های خود را عمودی در دست می‌گیریم این رویکرد منطقی به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید:  الگوریتم اینستاگرام

چگونه ویدئوهای IGTV را تماشا کنیم؟

برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.

اگر این دکمه هنوز برای شما وجود ندارد کافیست اپلیکیشن مجزای IGTV را نصب کنید.

با ورود به IGTV می‌توانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش شامل موارد زیر است.

For You: در این تب ویدیو‌هایی را مشاهده می‌کنید که اینستاگرام تصور می‌کند به آن‌ها علاقمند باشید. این تب به طور پیش‌فرض اولین تبی است که مشاهده خواهید کرد.

Following: این تب مربوط به ویدیوها از افراد و یا اکانت‌هایی است که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید.

Popular:‌ در این تب ویدیو‌هایی معروف و ترند شده در اینستاگرام را نمایش خواهد داد.

Continue Watching:‌ ممکن است آخرین ویدیو را تا انتها ندیده باشید. IGTV با ایجاد این بخش به شما کمک می‌کنید تا بدون هیچ نگرانی هر زمانی که مجددا وقت داشتید ادامه‌ی ویدیو‌ها را تماشا کنید.

این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آن‌ها را فالو می‌کنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است.

چگونه در IGTV ویدئو قرار دهیم؟

کافیست در IGTV روی آیکن چرخ‌دنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمه‌های Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید. حالا می‌توانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمی‌آید که عمودی باشند و مدت زمان آن‌ها بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانی‌تر بعداً اضافه خواهد شد.)

حتما بخوانید:  نحوه گذاشتن فیلم طولانی در استوری اینستاگرام

آموزش آپلود ویدئو در IGTV اینستاگرام

پس از انتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی می‌توانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه فیس‌بوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیس‌بوک هم به نمایش در می‌آید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.

چگونه در IGTV ویدئوی افقی قرار دهیم؟

برای این‌کار باید ابتدا از طریق یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن جانبی ویدئوی خود را به شکل عمودی دربیاورید. به این ترتیب در بالا و پایین ویدئوی افقی شما فضای خالی قرار خواهد گرفت.

برای انجام این‌کار در اندروید یا iOS می‌توانید از اپلیکیشن InShot Video Editor استفاده کنید.

در این اپلیکیشن پس از وارد کردن ویدئو (Import) باید در بخش Fit گزینه Ratio را بر روی 9:16 (عمودی) تنظیم کرده و سپس از حالات موجود Fit یا Top و Bottom را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید ویدئو را هم با ابزار Rotate بچرخانید.

آپلود نامحدود ویدیو در اینستاگرام از طریق مرورگر وب

شما از طریق وب سایت اینستاگرام می توانید ویدیوها را در IGTV آپلود کنید و حتی با آپلود چند فیلم آلبوم بسازید. از طریق مرورگر خود وارد سایت اینستاگرام شوید و به پروفایل خود بروید.

در اینجا شما قسمتی که دارای برچسب IGTV است را مشاهده خواهید کرد، روی آن کلیک کنید حالا شما گزینه آپلود را در سربرگ IGTV مشاهده خواهید کرد.

ویدیو خود را آپلود کنید و یک عکس برای کاور انتخاب کنید، یک عنوان و توضیح اضافه کنید و حتی آن را در فیس بوک به اشتراک بگذارید.

Rate this post
تگ ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x