2 نظرات آموزش ها و ترفندها

ساخت کانال در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم به معرفی کانال اینستاگرام، آموزش ساخت کانال در اینستاگرام و نحوه عضویت در آن بپردازیم؛ قابلیت چنل اینستا یا broadcast channel یک ابزار جدید است که به شما اجازه می‌دهد با ساختن کانال اینستاگرام به طور مستقیم با فالوور های خود ارتباط داشته باشید.

پیشنهاد ویژه : پنل اینستاگرام

کاربران می‌توانند از کانال‌های اینستاگرام برای کمک به به روز نگه داشتن فالوورهای خود استفاده کنند و پشت صحنهٔ فعالیت‌های خود را به صورت متن، عکس، ویدئو، یادداشت‌های صوتی و نظرسنجی به اشتراک بگذارند.

پیشنهاد ویژه : برنامه قرعه کشی اینستاگرام

کانال اینستاگرام چیست؟

کانال اینستاگرام مشابه چنل تلگرام است که بعد از ساخت کانال در اینستاگرام می توانید فالوورهای خود را  به کانال دعوت کرده و با هم تعامل داشته باشید. ادمین پیج اینستاگرام تنها فردی که می تواند عکس، فیلم و متن را در کانال اینستاگرام منتشر کنند و کاربران می توانند این محتوا ها را بخوانند و همینطور در نظرسنجی های کانال شرکت کنند.

 علاوه بر این امکان برگزاری نظرسنجی و مسابقه اینستاگرمی در کانال نیز وجود دارد که می‌توان برای سرگرمی و یا اطلاع از نظرات فالوورها از آن کمک گرفت. البته کانال اینستاگرام در آینده شاهد تغییراتی نیز خواهد بود؛ مثلا سازندگان قادر خواهند بود اینفلوئنسرهای دیگر را به کانال خود اضافه کنند.

نحوه ساخت کانال تبلیغاتی در اینستاگرام

ساخت پیج کاری در اینستاگرام برای تبلیغ خدمات و جذب مشتری بسیار موثر است شما می‌توانید کانال‌ اینستاگرام برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کرده و از طریق تبلیغات در اینستاگرام کسب درآمد کنید.

شما می‌توانید با کانال‌های تبلیغاتی در اینستاگرام، جدیدترین محصولات و خدمات خود را به اشتراک بگذارید و فالوورها می‌توانند با واکنش نشان دادن و شرکت در نظرسنجی‌ها، با شما در تعامل باشند.

این قابلیت در واقع یک فضای اختصاصی علاوه بر استوری، پست ریلز اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای برقراری ارتباط مستقیم با فالوورها عالی است.

 آموزش ساخت کانال در اینستاگرام

برای ساخت کانال در اینستاگرام، به دایرکت بروید و سپس روی نماد مداد در گوشه‌ی بالا سمت چپ ضربه بزنید. چنانچه این قابلیت برایتان فعال شده باشد، در بالای صفحه، گزینه‌ای با عنوان Create a broadcast channel مشاهده خواهید کرد. در صفحه‌ی بعد، پس از انتخاب Get started می‌توانید نام کانال (Channel name) را انتخاب کنید.

نکته‌ مهم: از آنجایی که ایجاد کانال در اینستاگرام یک قابلیت جدید به حساب می‌آید؛ بهتر است قبل از اینکه این کار را انجام دهید؛ نسخهٔ اینستاگرام فارسی خود را آپدیت کنید.

کانال اینستاگرام در تلگرام

اگر به دنبال پیدا کردن کانال استوری اینستاگرام در تلگرام هستید یا میخواهید بدانید چگونه لینک اینستاگرام را در تلگرام به اشتراک بگذارید از اینجا نحوه کپی لینک اینستاگرام را مشاهده کنید.

ساخت کانال اینستاگرام در اندروید و آیفون

در ابتدا بعد از بروز رسانی اینستاگرام؛ اپلیکیشن را باز کنید و به بخش دایرکت مسیج DM اینستاگرام بروید. روی نماد مدlد در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس مراحل ساختن کانال در اینستاگرام را دنبال کنید.

برای ساخت یک کانال اینستاگرام در دستگاه‌های IOS و اندروید، این مراحل را دنبال کنید. روش کار در گوشی‌های اندروید و آیفون مشابه است.

حتما بخوانید:  چگونه igtv اینستاگرام را فعال کنیم
  1. روی آیکون دایرکت در بالا سمت چپ ضربه بزنید.

  2. روی  در بالا سمت چپ ضربه بزنید؛

  3. روی ساخت کانال اینستاگرام ضربه بزنید از اینجا می‌توانید:

    نام کانال را وارد کنید.
    مخاطب کانالتان را انتخاب کنید.
    زمان پایان کانال خود را انتخاب کنید.
    انتخاب کنید کانالتان در نمایه‌تان نشان داده شود.

  4. روی ایجاد کانال پخش در پایین ضربه بزنید.

    می‌توانید با ضربه زدن روی دیراکت در بالا سمت راست، سپس ضربه زدن روی کانال‌ها در بالا، کانال‌های اینستاگرام خود را پیدا کنید

ساخت کانال اینستاگرام در اندروید و آیفون

سپس روی (ایجاد کانال پخش) یا (Create broadcast channel) ضربه بزنید.

در صورتی که این گزینه را مشاهده نمی‌کنید؛ فعلاً برای شما فعال نشده و باید صبر کنید تا بعدها برای شما فعال شود.

درصورت مشاهده گزینه کانال، آن را انتخاب نمایید.

در بخش Channel Name می‌توانید برای کانال خود یک نام انتخاب کرده و ثبت کنید.

در قسمت Audience  گزینه Followers را انتخاب نمایید؛ در این صورت همه می‌توانند کانال شما را ببینند؛ اما تنها افرادی که شما را فالو کرده‌اند قادر هستند در کانال عضو شوند.

برای اینکه کانال شما در بیو اینستاگرامتان قابل مشاهده باشد؛ می‌توانید گزینهٔ Show Channel on profile را انتخاب کنید.

ساخت کانال در اینستاگرام

در نهایت گزینهٔ (ایجاد کانال پخش) یا (Create broadcast channel) را انتخاب نمایید. حالا ساخت کانال تبلیغاتی در اینستاگرام انجام شد و به راحتی می توانید خدمات و محصولات خود را در آن معرفی کنید

ارسال پیام بعد از ایجاد کانال

حال اولین پیام را در کانال ارسال کنید. پس از ارسال پیام، فالوورها یک نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این اینفلوئنسرها می‌توانند استیکر (پیوستن به کانال) یا (join channel) را در استوری و یا بخش بیو اینستاگرام خود قرار دهند تا فالوورها ترغیب به عضویت در این کانال شوند.

یک گزینهٔ به نام Invitation link در قسمت بالای کانال قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کرده و با ارسال لینک دعوت به فالوورها، آن‌ها را ترغیب به عضویت نمایید.

علاوه بر این کاربران با اشتراک پولی می‌توانند کانالی ایجاد کنند که برای همه فالوورهایشان باز باشد؛ برای این کار آن‌ها باید تنظیمات کانال را روی (همه فالوورها) یا (all followers) تنظیم کنند.

علاوه بر این گزینه‌ای برای ایجاد کانال محدود به مشترکین پولی نیز در دسترس است که برای محتوای اختصاصی‌تر استفاده خواهد شد.

 اضافه شدن کانال‌ها به اینستاگرام

زمستان سال گذشته شرکت متا قابلیت ساخت کانال به نام Broadcast Channels (کانال‌های پخش)  را به اینستاگرام اضافه کرد و حالا این قابلیت در دسترس همه می‌باشد.

ساخت کانال در اینستاگرام

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید مارک زاکربرگ، مدیر متا اولین کانال اینستاگرام با نام Meta Channel را ایجاد کرد.  این کانال‌ها مشابه با کانال تلگرام، یک فضای تعاملی اما یک طرفه است.

اینستاگرام با رونمایی از کانال خود یک ابزار قدرتمند برای سازندگان و کاربران فراهم کرده تا در یک محیط بزرگ‌تر با هم تعامل داشته باشند.

در این کانال شرکت کنندگان می‌توانند به پیام‌های سازندهٔ کانال با ایموجی واکنش نشان دهند، در نظرسنجی‌ها شرکت کرده و فعالانه با محتوا درگیر شوند. اما نمی‌توانند به مدیر یا سازنده کانال پاسخ دهند.

وقتی یک کاربر یک کانال پخش را در اینستاگرام درست کرد؛ فالوورها از آن مطلع شده و از آنها دعوت می‌شود که به کانال بپیوندند.

در این میان هر کسی می‌تواند محتوای کانال را مشاهده کند؛ اما تنها افرادی که در کانال عضو شده‌اند می‌توانند اعلان پیام‌های جدید را دریافت کنند.

با ارسال اولین پیام در کانال اینستاگرام، یک اعلان همگانی برای همه فالوورها ارسال می‌شود و آنها را ترغیب می‌کند که به کانال بپیوندند.

 نحوه جوین شدن به کانال اینستاگرام

شما به چند روش می‌توانید وارد یک کانال اینستاگرام شده و جوین شوید.

  • در ابتدای ساخت کانال، یک تبلیغ نوتیفیکیشن برای همهٔ فالوورها ارسال می‌شود؛ با کلیک روی آن می‌توانید به راحتی وارد کانال شوید.
  • درصورتی که این نوتیفیکیشن را ندیده‌اید؛ باید وارد پروفایل کاربر مورد نظر شوید.  سپس به راحتی می‌توانید با کلیک روی لینک کانال در بیو اینستاگرام و یا کلیک بر روی لینک کانال که در استوری به اشتراک گذاشته شده، وارد این کانال شوید.
حتما بخوانید:  ربات قرعه کشی تلگرام

برای فعال یا خاموش کردن لینک دعوت:

  1. روی دایرکت در بالا سمت چپ «فید» ضربه بزنید.
  2. روی مکالمه ضربه بزنید، سپس روی نام گروه در بالای گپ ضربه بزنید.
  3. روی لینک دعوت ضربه بزنید.
  4. روی گزینه خاموش ضربه بزنید یا روی گزینه روشن switch onدر کنار لینک جوین ضربه بزنید تا پیوند را روشن یا خاموش کنید.

وقتی پیوند دعوت روشن شد، همه افراد گروه می‌توانند پیوند را برای پیوستن به گپ با دیگران به اشتراک بگذارند.

مدیر کانال همچنین می‌تواند هر زمان خواست لینک دعوت جدید ایجاد کند. اگر ادمین کانال تغییر کرد، پیوند دعوت نیز بازنشانی می‌شود.

 نحوه جوین شدن به کانال اینستاگرام

در صورتی که سازندهٔ کانال، لینک کانال را استوری کرده باشد؛ کافی است روی See channel در استوری کلیک کنید تا کانال باز شود.

سپس روی (پیوستن به کانال پخش) یا (Join broadcast channel) ضربه بزنید. افرادی که سازندهٔ کانال را فالو نکرده‌اند؛ یک پیام دریافت می‌کنند و از آن‌ها درخواست می‌شود ابتدا سازندهٔ کانال را فالو کنند.

 نحوه جوین شدن به کانال اینستاگرام

اگر برای اولین بار به یک کانال ملحق می‌شوید، اینستاگرام خلاصه‌ای از این ویژگی را به شما ارائه می‌دهد. برای ادامه و مشاهده پیام‌های کانال، روی دکمه “I Understand” در پایین کلیک نمایید.

ساخت کانال در اینستاگرام

وقتی وارد یک کانال اینستاگرام می‌شوید؛ کانال‌ها در یک تب اختصاصی « channels» در کنار پیام‌های دیگر در صندوق ورودی اینستاگرام ظاهر می‌شوند. البته متا این ویژگی را  کم کم عرضه می‌کند و در حال حاضر برای همه در دسترس نیست.

 نحوه جوین شدن به کانال اینستاگرام

پس از عضویت در کانال، فالوورها می‌توانند به محتوای به اشتراک گذاشته واکنش نشان دهند و در نظرسنجی‌ها شرکت کنند؛ اما تا این لحظه قادر نیستند پیامی ارسال کنند. اما به احتمال زیاد این قابلیت‌ها در آینده تغییر خواهند کرد.

علاوه بر این فالوورها این توانایی را دارند لینک پیوستن به کانال اینستاگرام را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا آن‌ها نیز بتوانند به کانال بپیوندند.

در نهایت اگر دوست ندارید نوتیفیکیشن‌های کانال را دریافت نمایید و یا می‌خواهید از کانال خارج شوید؛ می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

نحوه اضافه کردن ادمین به کانال اینستاگرام

برای اضافه کردن ادمین به کانال اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بالای کانال اینستاگرام خود، روی نام کانال ضربه بزنید.
  2. روی افراد ضربه بزنید؛
  3. در کنار مشارکت‌کنندگان روی افزودن ضربه بزنید؛
  4. افراد را از لیست پیشنهادها انتخاب کنید یا نام کاربری یک شخص را در بالا جستجو کنید. برای حذف هر یک از مشارکت‌کنندگان فعلی، در کنار نام یک شخص از لیست مشارکت‌کنندگان کانال خود، روی حذف ضربه بزنید.

به محض اینکه فردی دعوت برای مشارکت را بپذیرد یا رد کند، اعلانی دریافت خواهید کرد.

کانال‌های پخش می‌توانند حداکثر ۵ مشارکت‌کننده داشته باشند. مانند سرپرست‌ها، مشارکت‌کنندگان می‌توانند در کانال پخش شما برای دیگران پیام ارسال کنند.

به خاطر داشته باشید که وقتی یک کاربر به‌عنوان یک مشارکت‌کننده حذف می‌شود، همچنان عضو کانال شما خواهد بود، اما دیگر نمی‌تواند پیام ارسال کند.

نحوه بی صدا کردن کانال اینستاگرام

اگر قصد دارید کانال مورد نظرتان را بی صدا یا Mute کنید؛ می‌توانید وارد کانال شوید و روی نام کانال کلیک کرده و سپس در پایین صفحه Mute messages را فعال کنید.

میوت کردن کانال اینستاگرام

علاوه بر این می‌توانید وارد پروفایل شخص مورد نظر شده و روی آیکن زنگ یا همان آیکن نوتیفیکیشن ضربه بزنید و Broadcast channels را غیر فعال نمایید.

اگر می‌خواهید از کانال خارج شوید باید وارد کانال شده و نام کانال در بالای صفحه را انتخاب کنید. سپس Leave را انتخاب نمایید.

حتما بخوانید:  حذف تبلیغات یوتیوب، روش های جدید و متنوع!
حذف کانال اینستاگرام

در روش دیگر برای حذف کانال اینستاگرام می‌توانید روی نام کانال ضربه زده و نگه دارید؛ سپس Delete  را انتخاب کرده و ثبت نمایید.  یا در گوشی‌های آیفون انگشت خود را روی نام گروه به سمت چپ بکشید و گزینهٔ Delete   را انتخاب نمایید.

نحوه پیدا کردن کانال های اینستاگرام

می‌توانید کانال‌های خود را در برنامه اینستاگرام با ضربه زدن یا در بالا سمت راست، سپس روی Channels پیدا کنید. در صورتی که میخواهید وارد کانال های دیگری شوید، پروفایل شخص مورد نظر را باز کنید روی لینک کانال شخص مورد نظر ضربه بزنید. با این کار کانال مورد نظر برای شما باز میشود برای وارد شدن به کانال کافیست روی Join در پایین صفحه ضربه بزنید.

روش دوم برای پیدا کردن کانال‌های اینستاگرام، به بخش دایرکت در برنامه اینستاگرام بروید و از نوار جستجو استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بر اساس کلمه کلیدی جستجو کنید یا کانال های پیشنهادی را بر اساس کسانی که دنبال می کنید و علایق خود مشاهده کنید.

لیست بهترین کانال های اینستاگرام

تفاوت کانال و گروه در اینستاگرام

پیش از ارائه قابلیت کانال اینستاگرام، ویژگی گروه‌های اینستاگرامی در دسترس بود که با آن می‌توانستید چند نفر از فالوورها را در یک گروه دور هم جمع کنید.

در گروه‌های اینستاگرام تمامی اعضا می‌توانند با هم مکالمه داشته و فیلم و عکس و وویس ارسال کنند.

اما همانطور که در ابتدا گفتیم در کانال اینستاگرام تنها سازنده و ادمین کانال می‌توانند هر نوع پیام شامل عکس، فیلم، وویس و … را ارسال کند و اعضا تنها قادر هستند به این پست‌ها با استفاده از ایموجی ری اکشن نشان دهند.

علاوه بر این در صورت برگزاری هر گونه نظر سنجی در کانال، اعضای کانال اینستاگرام می‌توانند در آن نظرسنجی شرکت کنند.

 برودکست اینستاگرام چیست؟

منظور از برودکست اینستاگرام همان کانال پخش جدید آن است که در این مقاله به آن پرداختیم. در این کانال‌ها شما می‌توانید پیام ارسال کنید و فالوورهایتان تنها قادر هستند به آن ری اکشن نشان دهند؛ اما نمی‌توانند به پیام‌های شما پاسخ دهند.

 برودکست اینستاگرام

شما می‌توانید با اشتراک گذاری لینک برودکست اینستاگرام با استوری از فالوورها دعوت کنید در کانال عضو شوند؛  اما باید بدانید که تنها فالوورهای شما می‌توانند در این کانال‌ها عضو شوند و  اگر کسی بخواهد وارد برودکست شما بشود؛ ابتدا باید شما را فالو کند.

سوالات رایج در مورد نحوه ساخت کانال در اینستاگرام

چگونه قابلیت کانال اینستاگرام را فعال یا روشن کنم؟

کانال‌های اینستاگرام برای کاربران واجد شرایط به طور پیش فرض فعال هستند. کلیدی برای فعال یا غیرفعال کردن کانال در تنظیمات وجود ندارد.

چرا گزینه ساخت کانال اینستاگرام در دسترس نیست؟

شاید گزینه ساخت کانال در اینستاگرام در کشور شما هنوز فعال نیست یا اینکه شما از یک پیج خصوصی استفاده می‌کنید؛ اما این ویژگی برای کاربران عمومی در دسترس می‌باشد

نحوه پیدا کردن کانال های اینستاگرام چگونه است؟

شما می‌توانید کانال‌هایی را که در آن‌ها عضو شده‌اید را  در بخش دایرکت مسیج برنامه اینستاگرام مشاهده کنید.
علاوه بر این می‌توانید از نوار جستجو برای پیدا کردن کانال‌ها یا مشاهده کانال‌های دیگر بر اساس علایق و افرادی که فالو دارید؛ استفاده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اینستاگرام سعی دارد با معرفی کانال‌های جدید خود، شکاف بین سازندگان و مخاطبانشان را پر کند. با مطالعه این مقاله، امیدواریم بعد از این بدانید که کانال‌های برودکست اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان این کانال‌ها را ساخت و به راحتی در آن‌ها عضو شد اگر سوالی در مورد ساخت کانال اینستاگرام دارید می توانید از بخش نظرات با ما مطرح نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
تگ ها
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
3 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
من میخوام یه کانال مثل تلگرام ، تو اینستاگرام بسازم به صورتی که فقط خودم مخاتبینم را ملحق کنم و همچنین هیچ کدوم از فالوور ها نتونن که با هم آشنا بشن
آیا ممکنه..

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x