اینستاگرام لایت، نسخه جدید و کم حجم اینستاگرام

بدون نظر آموزش ها و ترفندها

اینستاگرام لایت ، نسخه کم حجم اینستاگرام همان‌طور که می‌دانید این روزها شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نه تنها در میان ایرانیان بلکه در همه‌ جهان محبوب است. البته بهتر است بدانید که این شبکه‌ی اجتماعی تنها در میان جوانان پرطرفدار نیست، بلکه طبق آمار ۳۲% از بزرگ‌سالان نیز طرفدار پر‌و‌پا قرص این اپلیکیشن هستند

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب بسیاری از کاربران هفته گذشته موفق شد تا به رکورد یک میلیارد کاربر دست پیدا کند،اما برای ادامه رشد باید بازار های جدیدی را پیدا کرد، از جمله کشورهایی که پوشش گوشی همراه در آنها ضعیف است و دیتای اینترنتی گران!. برای برآوردن نیازهای این کاربران، کمپانی اینستاگرام لایت را منتشر کرده، نسخه ای کم حجم از اینستاگرام طراحی شده برای بازار کشورهای درحال توسعه!

نسخه جدید اینستاگرام

اینستاگرام لایت بدون سر و صدا از طرف کمپانی در گوگل پلی منتشر شد، این موضوع در گفتگوی کمپانی با TechCrunch تایید شده است، سخنگوی اینستاگرام اعلام کرده ، اینستاگرام لایت ابتدا در مکریک و سپس در سایر کشورهای دیگر قابل دسترس خواهد بود. وی ادامه می دهد این نسخه جدید فضای کمتری بر روی گوشی شما می گیرد، دیتای کمتری مصرف می کند و سریعتر باز می شود! اما او به وجود تبلیغات در این برنامه اشاره نکرد، چرا که تبلیغات یکی از عاملان مصرف دیتای اینترنتی است.

مزیت های اینستاگرام لایت

در اینستاگرام لایت امکان آپلود ویدیو و ارسال دایرکت وجود ندارد اما وزن آن ۱/۵۵ اینستاگرام است!
برنامه جدید فقط ۵۷۳ کیلوبایت وزن دارد! در مقایسه، با نسخه اصلی اینستاگرام در iOS که ۲۴۶ برابر بزرگتر است و ۱۴۱ مگابایتی وزن دارد (وزن برنامه بر حسب نسخه اندروید متفاوت است). بوسیله اینستاگرام لایت شما می توانید عکس های خود را به اشتراک بگذارید و استوری ها را تماشا کنید، اما برخی از ویژگی های در حال حاضر در دسترس نیستند، از جمله ارسال ویدیوها و پیام مستقیم بین کاربران (دایرکت).

حتما بخوانید:  چگونه تیک آبی اینستاگرام را بگیریم

راه اندازی یک برنامه کم حجم شده (لایت) به طور معمول تمرینی برای شرکت های است که به دنبال گسترش و تسخیر مرزها فراتر از بازارهای توسعه یافته مانند اروپا و ایالات متحده هستند. فیس بوک نسخه های سبک وزن از برنامه اصلی فیس بوک و مسنجر خود را راه اندازی کرد، در حالی که اوبر نیز همین کار را با Uber Lite انجام داده است.

و هرچند این برنامه ها برای بازارهای نوظهور طراحی شده اند،اما می توانند برای هر کاربری جذاب باشند. برای مثال Messenger Lite از بسیاری ویژگی های اضافی نسخه اصلی را کم کرد در عوض تبدیل به یک برنامه کاربردی شد. اگر Instagram به طور بیش از حد سنگین شود ممکن است همه ما به اینستاگرام لایت کوچ کنیم!

Rate this post
تگ ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x